Mezoterapia kolagenowa
Przewlekłe bóle kręgosłupa oraz schorzenia narządów ruchu stały się chorobami cywilizacyjnymi. Głównymi przyczynami ich powstawania są siedzący tryb życia powiązany z niezdrowym sposobem odżywiania, otyłością oraz brakiem ruchu.
Dlatego też pojawiło się wiele terapii, które mają skutecznie zwalczać nieprzyjemne objawy.
Wyjątkowo efektywną metodą leczenia objawów schorzeń układu ruchu jest użycie steroidowych i niesteroidowych leków przeciwzapalnych. Zastosowanie tych środków zapewnia pozytywne efekty w krótkim czasie, jednak niesie za sobą ryzyko wystąpienia skutków ubocznych. Wielu pacjentów nie może używać niesterydowych środków przeciwzapalnych lub mogą je stosować przez krótki czas.

Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie produktów opartych na kolagenie. Jednym z nich jest Collagen Medical Devices, preparat, który powstał w Centrum Badań Laboratoriów GUNA. Jest to bezpieczny produkt medyczny powoduje występowania skutków ubocznych. Nie wchodzi on również w interakcje z innymi lekami dlatego można go stosować u pacjentów, u których inne terapie są przeciwskazane lub nieskuteczne. Preparat stosuje się w formie zastrzyków domięśniowych, podskórnych lub śródskórnych. Collagen Medical Devices pozwala uzupełnić ubytki kolagenu wywołane procesami starzenia, wadami postawy oraz urazami. Przyczynia się do poprawy funkcjonowania stawów, oraz uśmierza ból miejscowy.

Kolagen możemy z powodzeniem stosować w chorobie zwyrodnieniowej kręgosłupa, dyskopatii, po urazach ostrych i przewlekłych, w powięziowo-mięśniowych zespołach bólowych lub w przypadku dolegliwości występujących po operacjach neurochirurgicznych i ortopedycznych. Wspomagająco mezoterapię stosujemy również w osteoporozie.

Kolagen podajemy w niewielkich ilościach bezpośrednio w chore miejsce lub w jego okolicę, np. do punktów spustowych. Używamy jak najmniejszych igieł, by zapewnić pacjentowi komfort podania, a w razie potrzeby znieczulamy leczoną okolicę.

Mezoterapia iniekcyjna kolagenowa w zespołach bólowych umożliwia nowoczesne leczenie pacjentów, którzy nie mogą lub nie chcą przewlekle stosować niesteroidowych leków przeciwzapalnych (NLPZ), jak również może być wykorzystywana u pacjentów z problemami reumatologicznymi. Dlatego też kolagen w iniekcji jest tak istotny.

Guna Collagen Medical Devices to linia wyrobów medycznych stosowanych w leczeniu bólu w układzie mięśniowo-szkieletowym. Produkty te zostały zaprojektowane, aby wspomóc leczenie ograniczeń ruchowych powstałych na skutek fizjologicznych procesów starzenia się stawów i tkanek, jak również aby zrównoważyć uszkodzenia powstałe w narządzie ruchu. Miejscowe iniekcje wyrobów medycznych Guna Collagen Medical Devices poprawiają strukturę włókien kolagenowych oraz dostarczają mechanicznego wsparcia w obszarach objętych uszkodzeniem. Każdy produkt jest specyficzny dla danego obszaru anatomicznego. Guna Collagen Medical Devices to linia 13 różnych wyrobów medycznych klasy 3 przeznaczonych do iniekcji w leczeniu chorób bólowych układu mięśniowo-szkieletowego. Każdy produkt zawiera kolagen i specyficzną substancję pomocniczą pochodzenia naturalnego, które stanowią wsparcie mechaniczne dla objętego bólem obszaru. 7 produktów Guna Collagen Medical Devices jest przeznaczonych dla struktur szkieletowych i związanych z nimi chorób; 1 produkt Guna Collagen Medical Devices jest specyficzny dla obszaru unerwienia przez nerw kulszowy; 5 produktów Collagen Medical Devices zostało stworzonych z myślą o leczeniu chorób dotykających tkanek pochodzenia mezodermalnego. Guna Collagen Medical Devices mogą być podawane drogą dostawową, okołostawową, domięśniową, śródskórną.
Protokół leczenia: 1-2 zabiegi w tygodniu przez 10 tygodni
a następnie zabieg przypominający 1 raz w miesiąc .

Gabinet Neurologiczny ul.Wesoła 9a 32-200 Miechów tel.503 193 056